L'AMPA és l'associació que agrupa els pares i mares de l'escola per tal d'organitzar la seva participació en les activitats educatives de l'escola.

Les seves funcions es podrien resumir en:
  • Donar suport i col·laborar amb mestres, equip directiu i resta de professionals que intervenen en l’educació dels nostres fills, amb l'objectiu de millorar la qualitat de l'educació dels nens i nenes.
  • Disposar d'un espai on pares i mares puguin parlar i exposar les seves inquietuds i propostes amb la voluntat de millorar aspectes de l'escola que ens afecten a tots.
  • Oferir serveis i activitats per donar resposta a les necessitats de l'escola i de les famílies, pensant en el màxim benestar dels nostres fills i filles. Com són:
    • Activitats extraescolars
    • Organització de festes tradicionals o escolars
    • Col·laborar en la gestió del menjador i activitats del migdia, en la gestió de l’acollida matinal i la ludoteca
    • Realitzar el Casal d’estiu
    • Socialització de llibres de text
    • Adquisició de material per l’escola
    • entre d’altres

COM FUNCIONA?
L'AMPA funciona gràcies a la participació voluntària i desinteressada de mares i pares de l'escola. Funciona gràcies a la seva Junta Directiva que és qui regeix, administra i representa l'associació i gràcies a l'aportació econòmica anual dels seus socis i sòcies.
La Junta Directiva està formada per la Presidenta, la Vicepresidenta, la Secretària, el Tresorer i els vocals (membres de les comissions).
Tothom en pot formar part i els seus membres son escollits democràticament a l'Assemblea General que es celebra anualment.
Els pares i mares membres de la Junta ens reunim una vegada al mes per anar organitzant totes les activitats assignades. Són reunions obertes a tots els socis i sòcies..

COM CONTACTAR AMB L’AMPA?
  • Per correu electrònic: ampariusitaulet@gmail.com
  • Horari secretaria: Dilluns de 8.30 a 11.30 (administrativa) i de 16.30 a 17.45 (Olga Municio, Presidenta AMPA). Dimecres alternatius (2n i 4rt de cada mes) de 17.00 a 18.00 (Enric Comulada, Comissió Extraescolars) i Dijous de 8.30 a 9.30 (administrativa)
  • Per més informació podeu visitar la web de l'escola: http://www.xtec.cat/ceipriusitaulet/
      i el bloc de l'AMPA: http://ampaescolariusitaulet.blogspot.com/

MEMBRES DE LA JUNTA DE L'AMPA I DE LES COMISSIONS DEL CURS 2011/2012*

PRESIDENTA

Olga Municio
VICEPRESIDENTA

Judith Domingo
TRESORER/A

Vacant / Candidat: Marc Pineda
SECRETÀRIA

Maria Darnell

VOCALS:


Comissió d’extraescolars

Enric Comulada i Jan Manel Pros

Judit Domingo i Maria Darnell
Comissió de menjador

Neus Tur i Anna Maria Palou
Comissió de llibres

Olga Municio
Comissió de benvinguda

Marisa Pugès
Comissió d'equipaments

Marisa Pugès
Comissió de comunicació i  d'informàtica

Cristina Sabaté, Marisa Pugès, Tatiana Burgos i Jan Manel Pros
Comissió de subvencions

Judit Domingo i Maria Darnell
Comissió d'administració i tresoreria

Marc Pineda
Comissió de festes

Joaquín Massana i Rubén Gutiérrez
Comissió de camins escolars

Cristina Sabaté i Tatiana Burgos
Comissió de delegats

Pendent definir comissió
Representant al Consell Escolar

Olga Municio



COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS
Comissió encarregada d’oferir i gestionar les activitats extraescolars de la tarda.
Implica contactar amb empreses que realitzen l’activitat, informar als alumnes de l’oferta, gestionar les inscripcions i els pagaments i, en general, vetllar pel bon funcionament de les activitats.
L’objectiu de la comissió és vetllar perquè els nostres fills i filles disposin d’activitats atractives i interessants un cop finalitza l’horari escolar. Disposem d’activitats ben variades com dansa, anglès, multiesport, basquet, etc.

COMISSIÓ DE CASALS, ACOLLIDA I LUDOTECA
Comissió encarregada de gestionar tot el referent al casal d’estiu: contracte i seguiment servei, informació famílies, gestió cobraments.
L’any passat l’AMPA va oferir durant el mes de juliol el Casal de Lleure Artístic: Musicactiva 2011. "Art i Música a les vacances", el qual integrava l’activitat creativa i artística en el temps de vacances d’estiu. Es va realitzar junt amb l’Escola Turó del Cargol i l’Escola Baldiri i Reixach, a càrrec de l’Escola de Musicactiva de Gràcia.
Aquesta mateixa comissió també és l’encarregada de dur a terme altres serveis que s’ofereixen des de l’escola però fora de l’horari escolar. El servei d'acollida matinal és de 8:00 a 9:00  i  el servei de ludoteca de16:30h a 19:00h.
La ludoteca és compatible amb la realització d'activitats extraescolars, els nens i nenes es poden incorporar a la ludoteca si ho necessiten.
Aquesta comissió de casals, acollida i ludoteca vetlla per tal que tots els nens i nenes que gaudeixen d’aquests serveis estiguin el màxim de ben atesos. També, poder oferir activitats d’esbarjo que enriqueixin la part educativa que ens ofereix l’escola sense deixar de pensar amb la necessitat de gaudir de les vacances i la importància del temps d’oci pels nens. 

COMISSIÓ DE MENJADOR
Comissió encarregada de gestionar el tema del menjador de l’escola: cuina i monitoratge de l’espai del migdia (de 12.30h a 15h). És una comissió en fase embrionària, tot i així ens hem fixat alguns objectius:
En el tema d’alimentació: Definir i consensuar quin tipus d’alimentació volem pels nostres fills/filles, tenir en compte necessitats de menús especials per motius de salut o culturals, valorar si hi ha la possibilitat de millorar alguns productes o d’introduir-ne de nous, ...
En el tema educatiu i d’esbarjo: Proposar a les monitores, alguna activitat de migdia, per tal que els nens/nenes prenguin més consciència del què mengem, per què ho mengem, aliments de temporada, aliments d’aquí,... (en els menús, cada mes, l’empresa de la cuina ja ens aporta informació que es podria aprofitar). Oferir-nos a l’equip de monitoratge per si necessiten alguna cosa de l’AMPA per poder realitzar activitats al migdia.
En definitiva, vetllar per tal que l’espai de migdia i el menjador tinguin els recursos necessaris per tal que es pugui continuar oferint, com fins ara, un servei de qualitat pels nostres fills i filles.


COMISSIÓ DE LLIBRES
Comissió encarregada de la compra dels llibres de text pels alumnes i de la socialització d’aquests (a partir de 1er de primària).
Gràcies a l’equip de mestres i a l’AMPA, des de fa temps, a la nostra escola tenim engegat el projecte de socialització i reutilització dels llibres de text dels nostres fills. Aquest projecte i aquesta comissió permet que:
1) Rebaixar la càrrega econòmica que cada curs suporten les famílies per l’adquisició dels llibres de text
2) Introduir d’una manera pràctica en l’educació dels nens i nenes valors com el saber compartir, la solidaritat, la igualtat, el respecte i la responsabilitat davant els materials comunitaris.
3) Educar per al consum racional i sostenible, l’estalvi ecològic i econòmic.
Naturalment, una iniciativa així necessita de la col·laboració de tots i totes, s’ha de portar a terme amb la implicació de tot el claustre de professors, dels pares i mares i dels alumnes. Es un projecte que té avantatges econòmics i alhora ens permet educar en valors. Animeu-vos a apuntar-vos, implica col·laboracions puntuals.

COMISSIÓ DE BENVINGUDA
Comissió encarregada de tractar amb les famílies nouvingudes, i també de fer primer contacte amb els pares/mares interessades en participar activament amb l'AMPA.
Aquesta comissió es podria ampliar, en el cas que hi hagués voluntaris o voluntàries, en una comissió d’interculturalitat per tractar temes d’aquests tipus i també poder oferir traduccions a pares i mares que tenen dificultats per entendre els comunicats en català i/o castellà. Són idees que han sorgit de pares i mares però que no hem acabat de concretar.

COMISSIÓ D’EQUIPAMENTS
Comissió encarregada de la compra i venda de l'equipament de l'escola. L’AMPA posa a disposició de les famílies que ho desitgin la roba esportiva i la bata de l'escola a preu de fàbrica.  Els socis de l'AMPA gaudeixen d'un descompte en el preu.          
Gràcies a l'existència d'aquesta comissió, podem aconseguir disposar d'un equipament més econòmic.  Aquesta comissió també comporta col·laboracions puntuals, us podeu apuntar i donar-nos un cop de mà si teniu ganes de participar i no disposeu de molt temps.


COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ i INFORMÀTICA
Comissió encarregada gestionar la comunicació ampa-famílies-ampa i, també, de gestionar els temes informàtics de l'AMPA..
La seva tasca consisteix en fer arribar a TOTES les famílies comunicats i informacions sobre serveis, activitats, festes, etc. que van dirigides als pares i mares. També és la comissió encarregada de recollir suggeriments (que els podeu fer arribar a la bústia de l'AMPA -entrada escola- o via mail ampariusitaulet@gmail.com).
Tenim pendent aplicar un sistema que ens permeti fer una bona gestió de tota la informació que rebem com a AMPA. També tenim pendent, ja sigui a través del taulell exterior o d'una pissarra interior, estudiar quina és la millor manera perquè les famílies s'assabentin dels temes que els hi pot interessar. Acceptem propostes i voluntaris!!

Aquesta comissió també s'encarrega de temes d'informàtica com ara webs, blocs,... si us interessa, sereu molt benvinguts!!!
Com us comentàvem, necessitem gent que tingui facilitat en aquest àmbit i vulgui responsabilitzar-se d'algun dels blocs: d'infantil, de cicle inicial, de cicle superior, o inclús si només vol “mantenir” el bloc d'algun curs. Tenim alguns vacants com P3, P4, 2n., 3r.,...
La feina és senzilla, per qui ho domina, només es tracta de penjar informacions interessants que facilitaria la comissió de comunicació i també es poden penjar fotos, videos,... la qual cosa fa molta il·lusió als nens i nenes, sobretot quan ho poden compartir amb tota la família. És una tasca que es pot fer des de casa i només implica està connectat “virtualment” amb l'AMPA. Animeu-vos!!!!


COMISSIÓ DE SUBVENCIONS

Comissió encarregada de gestionar totes aquelles subvencions dirigides a AMPES o famílies i esdevenen un benefici per les famílies, directa o indirectament. Cal estar el corrent de totes aquelles subvencions que ens poden interessar.


COMISSIÓ D’ADMINISTRACIÓ I TRESORERIA

Comissió encarregada de gestionar els temes administratius i econòmics de l'AMPA. Control dels ingressos provinents de les quotes dels socis i sòcies i provinents també de subvencions. Control de despeses fixes o bé extraordinàries, que decideix la Junta Directiva en les reunions mensuals.
Tota aquesta informació sobre ingressos i despeses és la que cal presentar, anualment, a tots els socis. El dia de l'Assemblea es quan es presenta aquest balanç. 

COMISSIÓ DE FESTES

Aquesta comissió és l'encarregada d'organitzar aquelles festes que es fan dins el recinte escolar i no són organitzades directament pels mestres.

Organitza festes, com ara el sopar de Nadal, les sortides de gegants per Santa Eulàlia, la festa de Sant Jordi amb la Biblioteca Jaume Fuster i fa d'enllaç també amb el barri quan aquest ho sol·licita, normalment perquè surtin els gegants de l'escola, el Rius i la Rita.

Tot i així, l'AMPA sempre participa d'alguna manera en totes les festes i activitats de l'escola.

Dins aquesta part més lúdica també comentar-vos que pares i alguna mare de l'associació s'han apuntat a la lligueta de FUTBOL INTERAMPES!!! De moment som uns poquets que hem aconseguit formar equip, però es necessiten més jugadors amb ganes de passar-s'ho bé, i si saben jugar, molt millor, és un equip mixt!! així que mares... si us hi animeu també sereu ben rebudes. Més informació al bloc o podeu contactar amb l'Enric Comulada o la Marisa Pugès, en el correu electrònic futbolpares@gmail.com


COMISSIÓ DE CAMINS ESCOLARS

Projecte que estudia els camins que fan els alumnes per arribar a l'escola, en una feina conjunta ampa-families-escola, i que per tant requereix la implicació de tots 3 grups, a més del districte. Involucra eventualment tot l'entorn de l'escola.

Una vegada fet l’estudi, es poden realitzar millores urbanístiques: mobiliari urbà, senyalització, reformes vies peatonals i de trànsit.

Demana als comerciants de l’entorn que ofereixin “punts de suport” reconeguts als escolars.

Demana de l’escola que realitzin projectes educatius en torn de la mobilitat: estudiar senyalització, comportament al carrer, reconèixer l’entorn, etc. mitjançant tallers, treballs de classe, sortides, etc.

Demana la participació de les famílies en que han d’ajudar a l’hora de fer l’estudi del camí escolar, a identificar comerços de confiança per implicar en el projecte, a preparar les diferents activitats que el projecte promou (tallers, festes, etc).

Demana de l’ampa que participi activament en la coordinació de tot, i a l’hora d’organitzar les diferents activitats.

Ofereix un projecte comú entre famílies, ampa, escola i districte, donant així oportunitat d’apropar-se tots. Ofereix mitjans i eines per portar-lo a terme. Ofereix un recolzament educatiu per que els escolars exercitin la seva independència.

En fase de projecte.


COMISSIÓ DE DELEGATS
Comissió encarregada de la comunicació amb els delegats de cada curs, que fan d’enllaç entre les famílies i l’ampa i l’escola.
Pendent de definir. En aquest cas, depèn també de la implicació dels delegats i delegades de curs.
En fase de projecte


Com veieu podeu col·laborar a diferents nivells. Segons la vostra disponibilitat i voluntat, podeu involucrar-vos puntualment, de forma constant o inclús des de casa. Segons els vostres coneixements, segons les vostres inquietuds, segons les vostres habilitats, podeu oferir-vos en les tasques que més gràcia us facin. 


US CONVIDEM A PARTICIPAR!!!

SI ENS AIXEQUEM BEN D’HORA BEN D’HORA I SENSE RETRETS, SOM UNA ESCOLA IMPARABLE!!!



 



__________________________________________________________,  pare/mare de
______________________________________________________________________
curs _________, m’agradaria participar activament a l’AMPA.


Disponibilitat (dies / hores / puntualment): ____________________________________
 _____________________________________________________________________

Comissió a la qual m’agradaria participar / Tasca concreta en la qual podria col·laborar: _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________

Telèfon de contacte: ____________________________________________________

E-mail: ______________________________________________________________





Podeu entregar-nos aquesta butlleta avui mateix, o a la bústia de l’AMPA (entrada escola) o bé via mail: ampariusitaulet@gmail.com


* A RATIFICAR EL DIA DE L’ASSAMBLEA GENERAL ANUAL 11/11/2011!!!

Benvinguda

Benvinguda
Benvinguts al blog de l'Ampa de l'escola Rius i Taulet, un espai que neix amb la voluntat d'establir una comunicació àgil i propera entre tots els que volem participar activament en el millor desenvolupament de l'Escola dels nostres fills i filles. Us convidem a participar amb qualsevol suggeriment, dubte o demanda que tingueu. Moltes gràcies.